În vremurile de altădată, eleganța venea în principal din codul vestimentar, așa cum putem vedea într-unul dintre cele mai bune seriale care reprezintă înalta societate engleză; Brigderton!”
Am avut grijă să analizăm hainele purtate de actori și mai ales corsetul.
Dar asta nu e tot, pentru fanii serialului, dezvăluim mai multe elemente referitoare la: lansarea sezonului 2, viitoarele personaje, zvonuri și multe alte secrete încă neștiute de publicul larg.
Acum, haideți să începem!
Cronica Bridgerton
The Bridgerton Chronicle este un serial bazat pe bestsellerurile scrise de Julia Quinn care spune povestea a opt copii din familia Bridgerton siblings, în căutarea iubirii în înalta societate londoneză.
Primul sezon al acestui serial american creat de Chris Van Duden și produs de Shonda Rhimes, a fost difuzat pe 25 decembrie 2020 pe populara platformă Netflix, care aparține sectorului de afaceri al industriilor creative.
Povestea celor două familii, Bridgertons și Featheringtons, începe în secolul al XIX-lea.
În timpul English Regency din Londra aristocratică a secolului al XIX-lea, tinerele fete din familii bune trebuiau să facă tranziția de la domnișoară la soție. Pentru a face acest lucru, nu exista nimic mai bun decât balurile în speranța de a găsi dragostea.
Daphne, una dintre fetele Bridgerton foarte favorizate de regină Charlotte l-a întâlnit pe ducele de Hastings. Ducele Simon Basset este un bărbat foarte elegant care, la fel ca Daphne, nu dorește să se căsătorească cu nimeni ales de familii.
Ca urmare, având amândoi aceeași viziune asupra iubirii adevărate, decid împreună să pretindă că formează un cuplu. Datorită acestei relații false, ei obțin timpul pe care și-l doresc pentru a-și găsi un pretendent adevărat. Dar, un detaliu le destabilizează planul perfect executat; apariția iubirii adevărate între Daphne și Ducele de Hastings.
În această serie putem admira eleganța pe care bărbații și femeile din această perioadă o aveau în modul în care se îmbrăcau.
De la rochiile de prințesă cu dantelă lucrată, apoi, magnificele corseturi care oferă o siluetă incredibilă, sau, mai nou, costumele împrejmuite care oferă bărbaților o postură dreaptă și fermecătoare.
În acest cod vestimentar în imaginea acestei celebre Epoci londoneze, corset ocupă un loc foarte important. Acest tip de articol de îmbrăcăminte era mai mult decât un simplu cincher care le permitea femeilor să aibă o talie subțire. Acesta a devenit simbolul eleganței și reflecta statutul social al purtătoarei.
Corsetul în stil Bridgerton
La începutul secolului al XVI-lea, corpul femeilor a fost sculptat datorită apariției unei garnițe de corp rigide. Vorbim, într-adevăr, despre celebrul corset, care a fost conceput pentru a modela silueta și a reduce talia cu ajutorul șireturilor de pe partea din spate a veșmântului.
.
Mai mult, acest cincher foarte special pentru talie a devenit articolul must-have în secolul XX și pe bună dreptate, acest corp cu o ramă rigidă, a devenit noul simbol care reprezenta eleganța și bogăția femeilor din clasa superioară burgheză.
Ca urmare, în cele opt episoade ale serialului Cronica Bridgerton putem admira toată frumusețea corseturilor în stil victorian.
Ca urmare, în cele opt episoade ale serialului Cronica Bridgerton putem admira toată frumusețea corseturilor în stil victorian.
Adevărul despre corsetele
Bridgerton
În scena de deschidere a dramei aburinde “Bridgerton” Prudence Featherington, una dintre fiicele eligibile ale alpinistului Lady Featherington, se îmbracă pentru a fi prezentată reginei Angliei.
Prudence se apleacă de două ori, fără suflare, în timp ce o servitoare încordă șireturile corsetului ei.
”
Eu reușeam să-mi strâng talia cât o portocală și jumătate când eram de vârsta lui Prudence”, spune Lady Featherington.
Din păcate, acest gen de discuții puse în scenariu de scenariști, dă o reputație proastă corsetului. Multe filme, atât istorice, cât și fantastice, au o scenă similară.
Potem începe cu Scarlett O’Hara, în Autant en emporte le vent, care se agață de un stâlp al patului atunci când menajera îi încheie corsetul.
Apoi, Elizabeth Swann în Pirații din Caraibe, care pare că nu poate respira atunci când i se servește corsetul.
Apoi, Emma Watson, care o interpretează pe Belle în remake-ul live-action al Disney din Beauty and the Beast, declarând că personajul ei este prea independentă pentru a purta corset.
Nici unul dintre personajele care suferă de durere nu are control asupra propriei vieți; în fiecare scenă, o figură de autoritate (mamele lui Prudence, tatăl lui Elizabeth, menajera lui Scarlett) le spune ce să facă.
Alden O’Brien, este curator de costume și textile la Muzeul Fiicelor Revoluției Americane din Washington, DC
El spune: “Să ai o scenă în care ele spun: “mai strâns, mai strâns” este în mod evident un substitut pentru rolurile restrânse ale femeilor în societate.”
Problema este că aproape toate aceste reprezentări sunt exagerate sau pur și simplu greșite. Asta nu înseamnă că managerul serialului “Bridgerton”, Shonda Rhimes, a greșit în descrierea drepturilor femeilor la începutul epocii Regenței din secolul al XIX-lea, pentru că acestea erau într-adevăr foarte restricționate, dar nu lenjeria lor intimă era de vină.
Kass McGann, istoric vestimentar și consultant pentru muzee, emisiuni TV și producții de teatru din întreaga lume, explică într-un e-mail: “Este vorba mai puțin despre corset și mai mult despre psihologia scenei.”<./p>
De-a lungul a patru secole de nenumărate schimbări în modă, îmbrăcămintea intimă feminină a variat foarte mult în ceea ce privește numele, stilul și forma. Dar pentru cei a căror înțelegere a dramaturgiei costumate provine doar din spectacole și filme precum Bridgerton, aceste haine diferite sunt grupate în mod eronat toate împreună sub denumirea de corsete.
Este important de știut că un corset este pur și simplu un îmbrăcăminte intimă structurată pentru trunchiul unei femei, explică Hilary Davidson, istoric de modă și autoare a cărții Dress in the Age of Jane.
primele corsete au apărut în secolul al XVI-lea ca răspuns la evoluția modei feminine, care era mai rigidă și mai geometrică.
Corsetul, conceput cu os de balenă , trestie sau uneori chiar lemn, a modelat corpul femeilor en formă de con inversat, care a fost întotdeauna la modă.
Câteva persoane foloseau cojine sau cercuri pentru a-și da o formă mai largă sub talie, ceea ce, la rândul său, făcea talia mai îngustă. Această formă a persistat mai mult sau mai puțin până în etapa Regenței, la începutul anilor 1800, când au existat “tot felul de invenții, schimbări și perturbări” cu moda, spune Davidson.
În acea perioadă de 20 de ani, femeile aveau de ales: puteau purta corsete, veșminte structurate din os de balenă care seamănă cel mai mult cu designul de astăzi al unui corset; lenjerie intimă foarte moale, căptușită, dar totuși de susținere, care era undeva la mijloc.
.
O’Brien, spune că corseturile din perioada Regenței erau confecționate din bumbac moale, cu un cordon de bumbac mai rigid pentru susținere și, uneori, canale în spate pentru dezosare și o fantă în față pentru un suport de metal sau de lemn numit busc.
Dar, de la început, aceste lenjerii de corp erau doar haine normale, spune Davidson. Femeile aveau
o gamă largă de opțiuni, la fel cum femeile din ziua de azi au o gamă de opțiuni, de la sutienele sportive la Wonderbra.
Cele care stăteau prin casă purtau corsetele lor mai confortabile, în timp ce altele care mergeau la bal puteau purta ceva mai strâmt care să ofere o linie mai frumoasă.
Dar femeile care lucrau purtau un fel de laț și îmbrăcăminte de susținere ca aceasta, ceea ce infirma ideea că punerea unui corset provoca imediat leșin. Pentru Davidson, mitul conform căruia femeile umblau în aceste lucruri incomode pe care nu le puteau da jos, din cauza patriarhatului, chiar deranjează.
Ea spune: “Și au suportat asta timp de 400 de ani? Femeile nu sunt atât de proaste.”
Aceste haine erau confortabile, adaugă Davidson, nu doar după standardele vremii, ci și după standardele moderne de astăzi. Marea majoritate dintre ele au început să poarte un fel de îmbrăcăminte cu corset ca fete tinere, așa că erau obișnuite ca adulți.
O’Brien, este de acord: “Să ai ceva care să intre mai mult în piept… Chiar mi-ar plăcea să am așa ceva, pentru că ar face o treabă mai bună de distribuire a sprijinului.
“
În epoca victoriană, după Bridgerton, corsetele
au evoluat într-o formă de clepsidră ⌛️ forma pe care mulți oameni și-o imaginează când se gândesc la un corset incomod, strivitor de organe și care deformează corpul.
Dar, din nou, percepțiile moderne ale trecutului ne modelează percepția noastră asupra acestei lenjerii. Davidson spune că fustele erau mai mari în această perioadă pentru că cu cât mai largă era fusta, cu atât mai mică era talia.
Muzeele expun adesea corsetele din colecțiile lor pe manechine ca și cum
marginile lor s-ar fi
întâlnit.<
/p>
În realitate, probabil că ar fi fost purtate cu marginile la o distanță de un centimetru sau doi, sau chiar mai lejere, dacă o femeie ar fi ales.
McGann sugerează că unul dintre motivele pentru care corsetele sunt asociate cu durerea este faptul că actrițele vorbesc despre disconfortul lor de a purta un corset incomod pentru un rol.
“În multe cazuri, corsetele nu sunt făcute pentru actriță, ci mai degrabă se folosește un corset de mărimea ei generală pentru comoditate”, explică McGann.
“Acest lucru înseamnă că poartă corsete care nu se potrivesc bine, iar atunci când sunt legate corect, poate să doară!”
Așadar, în zilele Regency și în alte epoci, femeile strângeau șireturile corsetelor dincolo de ceea ce era confortabil sau doar pentru a obține o talie mai îngustă la modă?
Desigur, unele o făceau, atunci când aveau pe cineva de impresionat, ca în scena din filmul Autant în vânt, în care o tânără femeie singură încerca să facă impresie.
În Bridgerton, insistența activistei sociale Lady Featherington asupra taliei înguste a fiicelor sale pare, de asemenea, logică. Doar că, în epoca Regenței, când rochiile cădeau de la bust, ce rost avea să ai o talie subțire?
“Ideea de dantelă strânsă este complet inutilă și irelevantă pentru modă”, spune Davidson.
“Nu există nicio posibilitate ca corsetul de epocă să îi micșoreze talia și nici nu încearcă să o facă”, adaugă O’Brien.
Este o altă problemă cu alegerile de modă în materie de lenjerie intimă ale lui Bridgerton, corsetele din perioada Regenței nu au fost concepute pentru a crea un decolteu pe care publicul modern îl găsește atractiv, ci mai mult pentru a ridica și separa sânii ca pe două globuri rotunde.
Ea consideră că corseturile lui Bridgerton sunt prea plate în față. Într-un interviu acordat revistei Vogue, designerul de costume Bridgerton, Ellen Mirojnick, și-a expus filozofia cu privire la vestimentația
spectacolului
:
“acest spectacol este sexy, amuzant și mult mai accesibil decât o dramă de epocă sobră obișnuită, și este important să deschizi decolteul unui corset pentru a reflecta acest lucru.
“
Cu toate acestea, “Bridgerton” are dreptate în ceea ce privește starea femeilor la începutul secolului al XIX-lea. Căsătoria era una dintre singurele opțiuni pentru femeile care nu doreau să trăiască cu partenerul lor semnificativ pentru tot restul vieții, așa că accentul pus de serial pe crearea unor perechi bune în căsătorie rămâne adevărat.
Odată căsătorită, o femeie devenea, din punct de vedere legal, proprietatea soțului ei. Ea nu putea semna contracte sau scrie un testament fără consimțământul soțului ei.
Până la jumătatea secolului al XIX-lea, femeile au obținut câștiguri semnificative prin posibilitatea de a deține proprietăți sau de a obține un divorț. Cu toate acestea,
abia în 1918 în Anglia sau în 1920 în Statele Unite , unele femei au putut vota.
Cam în aceeași perioadă, corsetele se demodau și mulți scriitori din acea vreme au văzut o legătură între eliberarea corsetului și eliberarea femeilor.
O’Brien spune că, privind acum în urmă, această concluzie nu se susține. ”
Aveți toate aceste scriitoare care spun: “Oh, suntem mult mai eliberate decât acele victoriene oribile, ipocrite și reprimate, și am renunțat la corset”.”
Bine, îmi pare rău, dar dacă te uiți la shapewear în anii 1920, ei fac exact același lucru, adică folosesc brățăriile de corp.pentru a crea formele la modă din zilele noastre, ceea ce în anii ’20 a însemnat folosirea de benzi elastice în talie și cravate de bust pentru a strânge complet forma naturală a unei femei.
Societatea va avea întotdeauna un individual de corp care va fi imposibil de atins pentru multe femei, iar fiecare femeie va alege cât de departe să meargă în urmărirea acelui ideal. Întotdeauna vor fi câteva care vor duce acest ideal la extrem, chiar dacă asta înseamnă să își pună viața în pericol.
O’Brien și Davidson speră că oamenii vor înceta să mai vadă corseturile ca instrumente opresive ale patriarhatului, sau ca reminiscențe dureroase ale obsesiei femeilor pentru modă.
Lăsăm capriciile zvonurilor să acționeze asupra noastră, în loc să alegem să ne facem propria experiență și să fim la modă!
Mai mult, purtarea unui corset este la fel de opresivă ca și purtarea unui sutien. Cu toate acestea
, nimeni nu le obligă pe femei să poarte sutien în ziua de azi?
Trebuie să vă puneți întrebările corecte, cunoscând toată frumusețea care vine odată cu purtarea unui corset!
Adevăr, este mai ușor să îl vezi ca fiind ciudat, neobișnuit și din trecut, decât să îl vezi la adevărata lui valoare, o nouă generație de îmbrăcăminte, elegantă, la modă.
Este de avânt tot ceea ce înseamnă un stil vestimentar care îți permite să-ți rafinezi sau nu silueta la dimensiunea care îți place cel mai mult.
Puteți să vă exprimați personalitatea, farmecul fiind foarte elegantă atunci când știți ce ținută să purtați cu corset!
Cronica
Bridgerton
“sezonul 2”
Considerat una dintre cele mai bune recomandări Netflix, primul sezon al serialului dramatic Bridgerton este în prezent nominalizat la premiile Emmy 2021 la trei categorii importante:
- Cea mai bună dramă
- Cel mai bun actor ( Regé-Jean Page )
- Realizator al unui serial dramatic ( Julie Anne Robinson )
.Dacă sunteți un fan al celor opt romane Bridgerton ale autoarei de bestseller Julia Quinn, sunt șanse mari să știți deja ce se va întâmpla cu Featheringtons și Bridgerton atunci când va fi disponibil cel de-al doilea sezon.
Dar pentru toți cei care încă nu au citit aceste cărți sau care sunt nerăbdători să vadă ce Shonda va face cu următorul episod, puteți continua să derulați acest articol pentru mai multe detalii despre sezonul 2.
Când va fi lansat
sezonul
2 din
Bridgerton
pe Netflix?
Sezonul 2 din
Bridgerton este programat să fie difuzat în 2022. O dată precisă nu este încă disponibilă, ceea ce îi obligă pe fani să rămână în întuneric în așteptarea mai multor informații cu privire la această celebră lansare.
.
Cu toate acestea, în videoclipul de mai jos, vă dezvăluim primele imagini din sezonul 2.
Este pe Instagram, că Netflix anunță oficial lansarea celui de-al doilea episod. De asemenea, a fost publicată o ediție specială a Lady Whistledown’s Society Paper pentru a informa cititorii că distribuția Bridgerton va reveni la producție în primăvara anului 2021, de data aceasta concentrându-se asupra lui Anthony ( Jonathan Bailey).
Casturii din sezonul 2 al serialului Bridgerton
În primul rând, trebuie să vă dăm o veste teribilă, deși marea majoritate dintre voi știți deja acest lucru, dar Ducele de Hastings interpretat de Regé-Jean Page nu va face parte din sezonul 2.
Lady Whistledown a anunțat recent că Daphne, interpretată de Phoebe Dynevor,, va apărea într-adevăr în serial, în ciuda faptului că Simon și-a luat la revedere pentru moment.
Atunci
de ce pleacă Regé-Jean Page din serial?
După cum a declarat însuși actorul, totul făcea parte din planul personajului său atunci când a semnat pentru prima dată.
.
“Este un arc pe durata unui sezon. Va avea un început, un mijloc, un sfârșit”, a declarat el pentru Variety, adăugând, de asemenea, că i-a plăcut această configurație pentru că “se simte ca un serial limitat.”
Pe urmă, el continuă să spună: “Nu am nimic altceva decât entuziasm pentru Bridgerton, care continuă să se plimbe cu trenul său cu aburi și să cucerească lumea. Dar ajută, de asemenea, să terminăm aceste arce și să facem aterizarea.”
Cast în sezonul 2
Veștile bune sunt că ne așteptăm să vedem distribuția de mai jos în noul sezon:
- Nicola Coughlan în rolul lui Penelope Featherington
- .Jonathan Bailey în rolul lui Anthony
Bridgerton - Luke Newton în rolul lui Colin Bridgerton
- .Claudia Jessie în rolul Eloise
Bridgerton - Luke Thompson
în rolul
Benedict Bridgerton - Luke Thompson în rolul
Benedict Bridgerton - Ruth Gemmell în rolul
Lady
Violet Bridgerton - Polly Walker în rolul Lady Portia Featherington
- Adjoa Andoh ca Lady Danbury
- .Golda Rosheuvel în rolul Reginei Charlotte
- Ruby Barker în rolul Marinei Thompson
- .strong>Jessica Madsen ca Cressida Cowper
La 15 februarie, Netflix a anunțat că Simone Ashley se alătură distribuției în rolul lui Kate Sharma, o tânără inteligentă, dar foarte încăpățânată, îndrăgostită de Anthony.
Știm, de asemenea, că Charithra Chandran va juca rolul Edwina Sharma./strong>și Rupert Young va juca Jack, un personaj nou care nu apare în cărți.
În aprilie, Deadline a confirmat încă două adăugiri în distribuția serialului: Shelley Conn și Calam Lynch .
Există spoilere despre sezonul 2?
Dacă sunteți un fan al romanelor Juliei Quinn, probabil că v-ați dat seama de importanța micii albinuțe de la sfârșitul finalului sezonului 1!
În cea de-a doua carte a Juliei, Vicontele care m-a iubit, Anthony devine vicontele Bridgerton atunci când tatăl său moare brusc din cauza unei înțepături de albină. Pe parcursul
restului romanului, albinele devin o parte importantă a poveștii, deoarece interesul amoros al lui Anthony, Kate, este înțepată la rândul ei mai târziu în carte.
Acum s-a confirmat că seria va continua să urmeze romanele. sezonul 2 se va concentra mult mai mult pe căutarea iubirii lui Anthony decât pe viețile lui Simon și Daphne.
Pentru a încheia cu o veste bună, cele opt romane de dragoste care se concentrează asupra călătoriei fiecărui personaj pentru a găsi dragostea vor avea în cele din urmă un sezon propriu pe Netflix!